Loader ALSTEN SOFT

Reguli SEO pentru începători

Reguli SEO pentru începători

   

Când vine vorba de SEO, am observat foarte mult zgomot în privința informațiilor. Nu toată lumea va fi de acord și asta chiar e în regulă.

Uite un simplu exemplu pentru a înțelege la ce mă refer atunci când spun „zgomot”: deschide o nouă fereastră în browser-ul Google Chrome și tastează „SEO”. Primele rezultate vor apărea astfel: „Optimizare SEO”. Aparent totul pare în regulă până când constați că SEO înseamnă deja „Optimizare pentru motorul de căutare”. Optimizarea optimizării?!

Hai să facem puțină ordine. Mai jos vei găsi câteva reguli esențiale SEO pe care le poți aplica chiar de astăzi (sau mâine...în funcție de ora la care citești acest articol).

Tu, SEO, Utilizatorul

Tu produci conținut. Prin aplicarea tehnicilor SEO vei ajuta motorul de căutare să-ți afișeze site-ul în primele (printre primele) rezultate în funcție de cuvintele cheie introduse de utilizatorii din nișa ta. Nu te aștepta să se întâmple instant. E un joc pe termen lung. Pentru rezultate rapide, poți aplica tehnici black hat SEO pentru a obține o poziționare mai bună în căutări, lipsită de etică, însă astfel confirmi că nu vei rezista foarte mult. Google descoperă și sancționează.

Există două categorii de SEO

SEO on-page: organizare în interiorul site-ului. Depinde în totalitate de tine. Include: titluri, subtitluri, conținut, structura paginiii.

SEO off-page: legături create în exteriorul site-ului. Depinde parțial de tine. Include: link-uri ale propriilor articole incluse în postările altor blogeri din industria ta, recomandări, networking.

On-page sau Off-page?
Ambele...și începi cu SEO on-page, despre care vom vorbi astăzi.
De ce?
Să presupunem că afacerea ta online constă în vânzarea plicurilor cu ceai furnizate din Japonia.
În lumea reală, magazinul tău online ar putea fi transpus într-o ceainărie.
Exteriorul arată impecabil, iar trecătorilor le-ai stârnit curiozitatea și vor dori să-ți viziteze locul. Asta înseamnă că te-ai ocupat de SEO off-page.
La intrare, clienții vor observa un interior absolut groaznic încât vor părăsi imediat localul. Asta înseamnă că nu te-ai ocupat de SEO on-page. Ți-ai construit reputația, dar nu ai reușit să confirmi așteptările. Rezultatul va fi evident atunci când vei verifica în Google Analytics, secțiunea Bounce Rate (rata de respingere). Google traduce astfel: vizitatorii au părăsit site-ul instant. Pagina nu este relevantă.

De aceea trebui să te ocupi de ambele, însă începi să faci „curățenia” din interior spre exterior.

 

SEO on-page

 

 1. Cel mai important aspect: CONȚINUTUL

Bill Gates și Steve Jobs au folosit în diverse conferințe sintagma „Content is King”. Dacă nu ai conținut care să emane „sex-appeal”, tehnicile SEO nu îți vor fi utile pe termen lung.

Google încearcă mereu să ofere o experiență cât mai plăcută utilizatorilor săi oferind conținut remarcabil, iar asta se obține cu mult efort din partea ta. Rezultatele remarcabile apar doar în urma unui efort pe măsură.

 

2. Titlul și Meta Descrierea

Titlul ar trebui să cuprindă principalul cuvânt cheie folosit în pagină/articol, iar metadescrierea ar trebui să reprezinte esența, ideea generală a acelei pagini. În cazul acestui articol am folosit "SEO".

Atât titlul, cât și meta descrierea pot fi editate folosind un plugin precum Yoast SEO WordPress.

titlul si metadescrierea

 

 

3. Folosește imagini și atașează-le descrieri sugestive înainte de a le insera în articol

 

4. Mobile-friendly

Dispozitivul mobil a devenit mult mai utilizat decât laptopul. Cât de mult?
70% din traficul web provine de pe dispozitivele mobile.
Poți verifica dacă site-ul tău este mobile-friendly aici, iar dacă rezultatele pot fi îmbunătățite, ne poți contacta aici.

Mobile Friendly

 

5. Optimizează viteza de încărcare

7 secunde uneori chiar pot părea o veșnicie.
Potrivit unui studiu realizat de Google în anul 2017, încărcarea unei pagini care durează între 1 și 6 secunde crește rata de respingere cu 106%.
Asigură-te că viteaza de încărcare a aplicației tale web este sub 3 secunde.

 

6. Securitatea site-ului

Verifică dacă site-ul este securizat direct din pagină (vezi în imaginea de mai jos). Un site securizat va fi identificat prin adresa ce conține HTTPS://.
Există un plugin WordPress ce te va ajuta să faci asta: Really Simple SSL.
De asemena, despre securitatea online am creat un întreg articol unde vei afla despre importanța deținerii unui certificat valid.

securitatea online

 

7. Experiența Utilizatorului (UX)

Viteza de încărcare, găsirea informațiilor cu ușurință, un design simplu, folosirea unei scheme de culori ce facilitează citirea și navigarea pe site, afișarea titlurilor și subtitlurilor în pagină, astfel încât să ai un conținut structurat. Toate acestea sunt parte din Experiența Utilizatorului. Grija pentru detalii contribuie la optimizarea pentru motorul de căutare.

Crearea unui conținut de calitate nu a fost niciodată simplu, de aceea foarte puțini o fac.

 

Concluzie

Sper că acest scurt ghid te va ajuta să înțelegi importanța optimizării pentru motorul de căutare. Folosește-te de fiecare link pe care l-am inserat în articol. Unele te vor ajuta să faci o verificare a aplicației web pe care o deții, iar celelalte te vor ajuta să-ți îmbunătățești spațiul digital.

Regulile de bază pot părea plictisitoare, însă sunt simplu de implementat. Pe cât de simplu, pe atât de important pentru prezența ta online.

După citirea acestui articol, spune-ne părerea ta și când vei începe să implementezi regulile SEO pe care ți le-am prezentat astăzi.

Pe noi ne găsești pe pagina de Facebook sau contactându-ne prin completarea următorului formular

  

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale