Loader ALSTEN SOFT

Greșeli comune în eCommerce (partea a II-a)

Greșeli comune în eCommerce (partea a II-a)

Data trecută am vorbit despre trei dintre cele mai frecvente greșeli comune în eCommerce și cum pot fi acestea rezolvate: lipsa detaliilor despre produs și a imaginilor, magazinul online denotă lipsa încrederii și vizitatorii întâmpină obstacole în procesul de achiziție. Ca bonus, am amintit despre lipsa comunicării cumpărătorilor și potențialilor cumpărători despre valoarea pe care magazinul tău online o oferă. 

Astăzi continuăm seria greșelilor comune în eCommerce observate atunci când analizăm modul în care magazinele online sunt construite.

 

1. Nu îți cunoști audiența

Cu ajutorul unei companii de web development, ai realizat magazinul online. Ai produsul/produsele și ai scris planul de business. Lipsește un lucru! Definirea audienței.

Ce răspuns îmi poți oferi dacă te întreb: Cum vrei să se simtă cumpărătorul după interacțiunea cu site-ul tău? Fără un profil orientativ al clientului îți va fi dificil să oferi  un răspuns și implicit o experiență semnificativă. În principal, identifici lipsa unei piețe țintă din mesajele generalizate oferite în homepage și paginile cu produse. Acele mesaje ce doresc să satisfacă fiecare grup de oameni clasificați după sex, vârstă, venit, activități în timpul liber etc.

Există deja site-uri consacrate în România, precum Amazon și eMag, ce oferă de toate pentru toți. Dezavantajul tău poate fi regăsit în șansele extrem de reduse în a-i depăși ca volum de produse și clienți, însă avantajul enorm constă în posibilitatea de a-ți defini grupul de oameni pe care vrei să-l servești și știind cine sunt și ce își doresc, să le oferi mesajul și asistența personală așa cum nimeni nu ai mai făcut-o până acum.

De reținut: Nu încerca să creezi același mesaj pentru fiecare segment de piață. Acum avem posibilitatea de a alege și achiziționa orice, oricând, indiferent de moment. Diferența este dată de cei ce își cunosc tribul și oferă o experiență personalizată.

 

2. Nu ai un website mobile-friendly

Global, o mare parte din traficul de internet către site-urile de comerț electronic, provine din partea utilizatorilor de dispozitive mobile. Potrivit unui sondaj, 80% dintre utilizatorii din întreaga lume utilizează dispozitivele mobile pentru a desfășura activități pe internet. Aici sunt incluse și achizițiile online. 

Startupcafe.ro afirma într-un articol în 2016 faptul că 72% din populația europeană cu vârsta de peste 16 ani folosea cel puțin un smartphone. În România, 11% dintre aceștia au realizat cel puțin o achiziție online de pe mobil. Ținând cont că în anul 2017 românii au cumpărat online de 2,8 miliarde de euro, iar migrarea de pe desktop pe mobil deși este lentă, păstrează o curbă ascendentă, este evident de ce ar trebui să ai un site optimizat pentru dispozitivele mobile.

Noi îți oferim consultanță gratuită dacă ai nelămuriri în proiectarea propriului magazin online, iar pentru mai multe detalii despre serviciile oferite, vizitează pagina Realizare Magazin Online.

 

3.  Customer Service detestabil

Cu câteva zile în urmă am achiziționat online un bilet de avion. Am sesizat o informație lipsă și pentru a soluționa cât mai repede problema, am ales să-i contactez telefonic. Două apeluri a câte 3 minute de așteptare. Ulterior le-am scris un e-mail. A urmat un mesaj automat unde era precizat că voi intra în legătură cu unul dintre operatori...după 24-48h.

Astfel de servicii oferite clienților îți poate aduce cel mult o vânzare și aproape sigur un review nefavorabil companiei. Căsuță de dialog pe site (cum folosim pe Alsten Soft), messenger, WhatsUp, adresă de e-mail, număr de telefon. Ai mai multe mijloace de a ține legătura în timp real cu clienții decât în oricare altă perioadă de până acum.

E mult mai ușor și profitabil să păstrezi un client existent decât să atragi unul nou. Ar trebui să fii accesibil utilizatorilor în fiecare pas al vânzării. Nu e doar despre a asigura servicii de calitate. Gândește-te că o parte dintre acești oameni ar putea să devină avocații brandului tău. Asta înseamnă șanse mai mari de a-ți aduce noi clienți. E win-win.

 

Data trecută am avut un bonus și la fel vom face și acum.

Folosește categorii dacă ai mai multe tipuri de produse. Păstrează simplu. Nu acoperi în totalitate spațiul alb. Nu adăuga taxe surpriză (metodă utilizată în special de companiile aeriene). Oferă informații despre transport și retur. De preferat acestea să fie asigurate de companie. Asigură cât mai multe opțiuni de plată.

 

Concluzie

Fii conștient de aceste greșeli comune în eCommerce și astfel poți evita costurile neașteptate. Nu doar te vei asigura că site-ul tău este optimizat pentru a se dezvolta  și a realiza mai multe vânzări, însă vei crea clienți loiali. 

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale