Loader ALSTEN SOFT

De ce Asistența Personală în relația cu clienții a devenit atât de importantă?

De ce Asistența Personală în relația cu clienții a devenit atât de importantă?

De fapt, nu e întrebarea potrivită. Întrebarea ar trebui adresată astfel: Chiar înțelegi sursele acestei strategii încă abordată prea puțin de business-urile online și offline?

Espresso, te rog...

Am un local unde merg aproape zilnic. Ultima dată pe lângă ce am consumat, am rugat să mi se prepare un espresso dublu. Răspunsul a fost: „Din câte îmi amintesc – fără zahăr, nu-i așa?”.

Bijuterii...

Există câteva magazine de bijuterii pe care le apreciez pentru modul lor de prezentare. A site-ului și a magazinelor offline. În urmă cu o săptămână m-am uitat după anumite bijuterii. Am fost întrebat de dimensiunile dorite, culoarea pietrelor prețioase, dacă doresc să fie gravate și ce aș dori să mai aflu. Mi-au prezentat câteva „secrete”, iar înainte de a pleca am primit o carte de vizită și o broșură.

Sneakers...

Ultima dată când mi-am comandat online o pereche de pantofi sport, am sunat înainte la Serviciul Clienți al site-ului respectiv. Nu găseam dimensiunea în centimetri. Mi s-a cerut adresa de e-mail pentru a-mi furniza informațiile în următoarea zi, am fost întrebat ce model și culoare doresc și dacă mai am nevoie de alte detalii.

 

Tocmai ți-am oferit trei exemple de asistență personală. Trei întâmplări recente care m-au inspirat.

După acești inițiatori/propagatori ai curentului „asistență personală”, imediat după colț îi vei găsi pe cei care doar afirmă, însă nu prea implementează această practică. Văd totul ca fiind parte dintr-o strategie de marketing, branding, PR...abordare tehnică și limbaj al cifrelor.

Asta pentru că tabăra din urmă nu înțelege (încă) sursa acestei modalități de relaționare cu cei care vor să te ajute să-ți dezvolți afacerea susținându-te prin achiziționarea a ceea ce oferi.

Și acum marele răspuns...

Înainte de Internet și Facebook, petrecerile se organizau mai des acasă. Copiii alergau pe afară de la răsărit până la apus și legau prietenii doar făcând schimb de jucării. Părinții, atunci când ieșeau în parc, interacționau cu bunicii sau ceilalți părinți. Se creau noi relații, noi prietenii. Era o viață socială mult mai bogată decât acum. Relațiile interpersonale erau cu adevărat semnificative.

Ce vreau să spun e că nu conta foarte mult „asistența personală” din partea afacerilor atât timp cât primeam produse și servicii îndeajuns de bune cât să ne satisfacă nevoile și dorințele. 

De ce?

Pentru că nevoia de interacțiune și grijă autentică NU era o lipsă. Interacționam cu oamenii din comunitatea noastră și asta era suficient din punct de vedere emoțional. Acum consumăm foarte mult din aproape orice, însă nu mai consumăm relații autentice cu cei din jur. A devenit o provocare să renunți la telefonul tău pentru o zi, să mergi să-i vorbești unui străin, să lași căștile pentru a-ți asculta activ un amic.

Fiind zilnic în hipnoza consumersimului, interacționăm cu mai mult de 3 vânzători. Indiferent dacă vorbim de un barista, de un brutar sau de un asistent online. Astfel observăm tipare și sesizăm diferențe în modul în care suntem abordați.

Lipsa acută a relaționării ne determină să căutăm afecțiune, atenție, grijă, iar când le întâlnim, dezvoltăm un fel atașament față de "furnizor". Nu ignora un client pentru că tu oricum ai clienți. Pe termen scurt, cu siguranță vei avea de câștigat financiar. Cei ce știu să ofere grijă autentică clienților, vor primi investiția înapoi plus un comision. Comisionul înseamnă loialitate și recomandări. Pe termen lung asta îți va garanta cu adevărat recompense.

Asistența personală înseamnă efort, tocmai de aceea nu mulți sunt autentici și nu mulți știu să o ofere.

... dar asta ne face mai umani. De aceea merită.

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale