Loader ALSTEN SOFT

Cum să creezi un Homepage memorabil pentru clienții tăi

Cum să creezi un Homepage memorabil pentru clienții tăi

Pagina "Acasă", cunoscută mai mult sub denumirea de Homepage, este precum titlul acestui articol: poate distruge o poveste sau o poate crea.

Cele mai de succes homepage-uri au în spate ore de cercetare și planificare. Totuși, nu trebuie să fii la comanda unei companii mari, având o echipă a căror membri dețin un portofoliu imens în web desing și web development pentru a crea pagina de start.

Dacă te gândești ce vrei să obții, să exprimi prin pagina principală și urmezi principiile din acest minighid, cu siguranță la final vei avea un homepage de care să fii mândru.

 

1. Definește-ți prioritățile

Doar pentru că alții folosesc aceleași butoane și încarcă paginile cu foarte mult text, nu înseamnă că trebuie să urmezi aceeași cale. Da, unii optează pentru această metodă datorită unei poziționări mai bune în Google, însă nu uita că pe lângă motorul de căutare mai există și oamenii care îți vor vizita pagina.

Întrebare cheie

Ce înseamnă pentru tine succesul unui homepage și ce acțiuni vrei să îndeplinească vizitatorii?

Analizând succint paginile de pornire a mai multor site-uri (peste 70) majoritatea au același tipar lipsit de intenția de a transmite un mesaj clar. Scroll down...scroll down...scroll down. Text, text, text. Imagini. Scroll up. Back.

Homepage-urile care mi-au atras atenția nu erau pagini de prezentare. Absolut fiecare mă invita la acțiune și avea o poveste.

Poate fi descărcarea unui ghid. Poate fi înscrierea într-un curs sau într-un club social. Poate vrei să mă direcționezi spre noul tău produs sau serviciu sau pur și simplu vrei să-ți citesc articolele de pe blog, înscriindu-mă la newsletter. Indiferent ce priorități ai, este vital să le definești pentru a ști ce vrei să obții. Altfel, la final rezultatul va fi un homepage extrem de atractiv, însă care nu îți oferă rezultate.

Unul dintre exemple favorite vine din partea restaurantului Noma. Poate cel mai bun restaurant din lume. Un design extrem de simplu, memorabil și care te invită la acțiune într-un mod subtil: are o singură secțiune unde îți afișează meniul. Nu poți face altceva decât să explorezi ce au de oferit. Dropbox și Slack sunt alte două exemple ce respectă regula de mai sus.

homepage

dropbox

homepage slack

 

2. Cunoaște-ți audiența

 

Urmează să le vorbești părinților tăi. Vei folosi un anumit limbaj, nu-i așa? Dacă vei purta o conversație cu iubita ta/iubitul tău, atunci îți vei schimba tonalitatea și vei folosi un limbaj diferit în comparație cu cel utilizat în cazul părinților. Întâlnirea cu un potențial client sau partener de afaceri, din nou, îți va cere să te adaptezi.

Audiență diferită=Comunicare diferită.

De aceea este absolut necesar să știi cărui grup i te adresezi pentru a ști cum să le comunici. Scopul este de a capta și reține atenția, de a-i face să interacționeze cu pagina și de a le stârni atenția să exploreze și mai mult website-ul tău.

Potrivit inc.com, durata medie de captare a atenției a scăzut de la 12 secunde (media înregistrată în 2000) la 8 secunde. Astfel, construirea profilului consumatorului (a unui buyer persona) în acest caz îți va îmbunătăți modul de comunicare.

Pentru a afla cine sunt oamenii pe care vrei să-i servești, adresează întrebări.

Ce nemulțumiri au în domeniul reprezentat de tine, ce le place, ce le displace, ce locuri frecventează, ce aspirații au, cu ce se confruntă zilnic, ce ocupație/ocupații și pasiuni le ocupă timpul...iar lista poate continua. Este mult mai ușor acum să afli toate aceste răspunsuri. Fie realizezi un chestionar și îl distribui în grupurile online unde știi că se află potențialii tăi clienți, fie îi întrebi direct, fie le analizezi profilul de pe Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat sau ce alte aplicații mai utilizează aceștia.

 

3. Nu uita de design

 

Când încercăm să realizăm un design fantastic, ar trebui să ne reamintim ce presupune acesta. Arta, știință și strategie la un loc. 

Despre cum să alegi fontul și schema de culori pentru site am scris aici. Verifică pentru că îți va fi util și în cazul paginii de deschidere. Spre exemplu, atunci când alegem schema de culori, intervin atât principiile de bază din arta plastică, cât și cele din psihologie.

Homepage-urile remarcabile sunt mereu concise și clare. Evită să încarci cu imagini și efecte atât timp cât nu se încadrează în prioritățile stabilite la început. Recitește punctul 1.

Am observat foarte multe pagini de start ce nu stabilesc o legătură între imagini, text și restul componentelor din design sau care folosesc imagini mult prea formale, reci. Indicat ar fi să angajezi un fotograf și astfel întreg ansamblul va fi mult mai personal. Dacă optezi pentru variante precum pexels.com sau unsplash.com, alege imagini care te pot reprezenta. A fi "profi" nu mai înseamnă un grup de indivizi îmbrăcați la costum cu zâmbete pierdute.

Ce imagini să nu folosești

 

De reținut: lasă fotografiile să vorbească pentru tine. Păstrează simplu, curat. Folosește culorile în avantajul tău, astfel încât să se alinieze cu restul design-ului.

 

Un secret

Construirea unui homepage necesită timp de cercetare și implementare, însă asta nu înseamnă că ai terminat. Vitrinele magazinelor de lux (în special) își schimbă mereu decorul. Se adaptează cerințelor clienților, inovează și urmăresc tendințele. Homepage-ul reprezintă vitrina ta. De ce ai crede că e un task? Tratează-l ca pe un proces de evoluție și rafinare. De asemenea, ai grijă ca opera ta de arta să se încarce în cel mult 2 secunde.

 

Concluzie

În acest articol ți-au fost prezentați 3 piloni ai unui homepage de succes. Definește prioritățile pe care vrei să le îndeplinească pagina de pornire. Invită la acțiune, nu te rezuma doar la a face o prezentare. Cunoaște-ți audiența pentru a ști cum îți vei adapta modul de comunicare. Nu uita de design. Culorile, imaginile și efectele trebuie să îndeplinească un anumit scop: acela de a-ți completa povestea, de a te ajuta la construirea brand-ului. Curat, simplu și direct reprezintă noul mod de a impresiona audiența.

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să dai un share (Mulțumim!), iar pentru website-uri remarcabile despre care oameni chiar vor să vorbească, vizitează pagina noastră AlstenSoft.ro .

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale