Loader ALSTEN SOFT

Cel mai bun sfat pe care îl vei auzi despre Ecommerce

Cel mai bun sfat pe care îl vei auzi despre Ecommerce

... și s-ar putea să-ți schimbe modul de gândire.

Până acum am abordat câteva subiecte cu adevărat esențiale pentru oamenii de ecommerce și cei care vor să-și creeze un site.

Am vorbit despre cum să-ți creezi un Homepage remarcabil, la ce să te gândești înainte de a realiza Pagina de Contact sau About, despre UX, UI și tendințe.

... însă printre primele întrebări la care ar trebui să răspunzi se regăsesc:  

Din perspectiva clientului, ce m-ar îndemna să fac și o a doua achiziție sau o recomandare unui apropiat? Ce motive aș avea să cheltui mai mult decât în mod normal la fiecare achiziție?

Singurul răspuns se află în: 

 

Ascultarea Activă a oamenilor interesați de munca ta.

Ascultare activă înseamnă să le citești e-mail-urile, plângerile, comentariile, să le ceri feedback și cel mai important SĂ–I OBSERVI. Stai printre ei. Interacționează.

 

Exemplu:

Dacă clienții tăi se regăsesc printre tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 și 20 de ani, nu te-aș înțelege absolut deloc dacă mi-ai spune că nu mergi periodic la Starbucks sau Cărturești (chiar dacă nu se înscriu pe lista locurilor favorite). Sunt spații unde poți observa destul de natural atitudinea și cum vor să fie percepuți tinerii.

Rezervă-ți o zi din săptămână sau două zile lunar în care să te dedici doar acestei activități. E una dintre mișcările cele mai inteligente pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți afacerea online sau a lansa un nou produs/serviciu. Un răspuns puțin mai detaliat despre ce vor clienții vei găsi aici.

 

Nu fi un/o naiv/naivă. Lucrurile nu se vor întâmpla rapid.

Poți opta pentru creșteri artificiale cum ar fi achiziția de like-uri, dar tendința spre BIO (chiar dacă unii nu oferă nimic mai mult decât asocierea cu ideea de „bio”) ar trebui să-ți transmită un mesaj. Creșterile naturale, organice (referindu-ne acum strict la mediul online) construiesc fundații solide pentru următorii ani. Restul sunt vată de zahăr și nori pufoși. Dispar repede.

Mai nou au apărut și Strategiile de Growth Hacking. Tu încearcă. Vezi ce se întâmplă. Nu trebuie să mă crezi pe cuvânt. Totuși nu uita ce îți spun acum: „Achizițiile” planificate de noi utilizatori îți vor defini sustenabilitatea businessului online.

 

Creează o poveste și contruiește un brand.

... apoi ai grijă să le menții.

Oamenii iubesc poveștile. Le oferă sentimentul de apartenență și certitudinea că cineva în sfârșit îi înțelege. Nu vei câștiga împotriva gigantului Amazon. Ei au fost primii care au înfipt steagul în lumea nouă a comerțului. Și nici nu ar trebui să te gândești să concurezi cu ei.

În schimb, creează o poveste și construiește un brand în jurul acelei povești. Oferă asistență personală, răspunsuri celor nedumeriți, oferte personalizate și fii atent ca produsul să fie atent selectat și livrat într-o notă ... nu altfel decât personală. Cu o astfel de atitudine vei avea posibilitatea să oferi totul la un preț peste medie, câștigând și clienți fideli.

 

Amintește-ți de una dintre celebrele distrugeri de brand ale anului.

La începutul acestui an, Gillette a încărcat pe YouTube următorul video: „We Believe: The Best Men Can Be”.

 

Cu siguranță intenția lor a fost să creeze reacții pozițive (hmmm...deși am propriile suspiciuni), însă acest scurt filmuleț a stârnit reacții incredibile din partea bărbaților (segmentul principal de consumatori). Mai mult decât atât, urmărind comentariile, o bună parte dintre aceștia au început să promoveze concurența sau să-i susțină pe cei de la DollarShaveClub.com și unul dintre filmulețele lor virale.

 

 

Deși Gillette a fost înființat în anul 1901 și face parte din trustul multinațional Procter&Gamble, imaginea construită în tot acest timp a fost zdruncinată de 108 secunde de poveste.

Oh și ... costurile au fost de 8 miliarde de dolari (8 MILIARDE!!!).

Gillette acum este o poveste tristă (cel puțin pentru ei) și un exemplu extrem de util despre importanța grijii față de brand pentru cei care vor să învețe din greșelile altora.

 

Have fun.

Mergi în vacanță sau în afara companiei alături de colegi, parteneri și cei care te ajută să ai succes. Îți va face echipa fericită și loială.

În altă ordine de idei, mai ai un avantaj: fotografiile le poți posta pe social media, iar dacă incluzi și produsele tale le vei arăta oamenilor cât de mult credeți în ceea ce faceți (în cazul produselor fizice).

Dacă asta te-a ajutat, recomandă, te rog, articolul și apasă click pe butonul din stânga sau de la finalul articolului. Pentru share îți mulțumim în avans.

Oricum îți mulțumim pentru vizită.

 

Află despre următoarele postări, urmărindu-ne pe:

Facebook: https://www.facebook.com/AlstenSoft.ro/

Instagram: https://www.instagram.com/alstensoft.ro/

Iar pentru crearea unei aplicații web și alte servicii, ne găsești aici.

Pe curând!

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale