Loader ALSTEN SOFT

Ce este un motor de căutare?

Ce este un motor de căutare?

La finalul acestui articol vei afla:

1. Ce este un motor de căutare?

2. Jucătorii principali

3. O listă a motoarelor de căutare

4. Ce înseamnă Google după 21 de ani?

 

1. Ce este un motor de căutare?

Un motor de căutare este un sistem software care permite utilizatorilor de Internet să caute conținut/informații exacte prin World Wide Web. Motorul de căutare colectează și organizează conținutul din întreaga rețea, iar utilizatorii au acces la acesta prin interogări, folosind cuvinte sau fraze cheie. Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor (adică a returna rezultate relvante în funcție de interogările primite), motoarele de căutare își schimbă adesea algoritmii, adică programul de clasare a rezultatelor.

Astfel putem deduce prioritatea și importanța creării conținutului de înaltă calitate și a paginilor relevante.

 

2.       Content is King

Indiferent din perspectiva cărui jucător vorbim, conținutul este cel care pune lucrurile în mișcare. De aceea există atât de mult focus pe calitate, relevanță și ... și cum calitatea și relevanța de cele mai multe ori sunt subiective, de aceea există și foarte multă atenție îndreptată către Search Engine Optimization (SEO).

Dacă te întrebi cine sunt acești jucători, uite răspunsul:

Motorul de căutare și două categorii de utilizatori.

Utilizatori ai motorului de căutare care în principal creează content și utilizatori ai motorului de căutare care în principal consumă conten. Acest dans în trei este unit de conținut RELEVANT și astfel jucătorii obțin ceea ce își doresc. 

Utilizatorii care consumă conținut primesc rezultatele ce ies în întâmpinarea nevoile lor.

Motorul de căutare devine din ce în ce mai utilizat pentru rezultatele RELEVANTE returnate și poate vinde cât mai mult spațiu de publicitate către website-uri și marketeri.

Website-ul va fi afișat în primele rezultate datorită conținutului RELEVANT și astfel va avea șanse mari de a primi mai multe click-uri, deci vizualizări și/sau vânzări.

 

3.       Google nu este singurul motor de căutare

... deși ai putea crede asta.

Bing.com

Baidu.com

Yahoo.com

Yandex.com

Ask.com

DuckDuckGo.com

Wiki.com

CC-Search

Gibiru.com

Web.Archive.org

SlideShare.net

Ecosia.org

Toate aceste adrese web fac parte din lista motoarelor de căutare.

Dacă nu știai, Yandex.com a fost clasat pe locul 8 din lume în anul 2009, iar în 2018 avea o cotă de piață de 52,9% în Rusia. În prezent are peste 56 de milioane de utilizatori în întreaga lume.

Da, Google este cel mai bun, însă nu este singur pe lume. Nu din perspectiva unui sistem software menit să returneze rapid informații exacte culese de pe Internet.

 

4.       Ce înseamnă Google după 21 de ani?

În 1998 Google putea fi identificat simplu ca fiind un motor de căutare, însă prin valoarea adăugată în toți acești ani ar însemna să nu-i recunoaștem meritele atribuindu-i aceeași etichetă.

Google pentru imagini, cărți, știri, finanțe, filme, căutare de produse, brevete, hoteluri, bloguri, cărți și citate.

Google deține și cea mai largă platformă de clipuri video din lume și al doilea cel mai mare motor de căutare: YouTube.

Să nu uităm de instrumente precum: Google Maps, Street View, Google Earth, Google Mars, Moon și Sky, Google Transit și Waze.

Funcția de căutare a fost doar începutul.

Google oferă și instrumente online de comunicare și organizare personală: Gmail, Calendar, Translate, Contact, Google Drive, Hangouts, Google+, Picasa, Speak to Tweet.

Destinate doar pentru dispozitivele mobile: Google Wallet, Offers, Mobilizer, Goggles, Music, Shopper, Sync, Field Trip, Google Now.

Nu au fost uitați nici oamenii de marketing: Google AdWords, AdSense și AdManager, FeedBurner, DoubleClick, Analytics, Enterprise Search Solutions, Local Business Center, Wildfire, Maps Solutions, Google Cloud.

Într-adevăr, unele instrumente nu sunt foarte populare în România sau pentru utilizatorul obișnuit, însă ele există.

Pentru companii, Google oferă și Google Consumer Surveys, Public Data Explorer, Trendalyzer, Zeitgeist și Google Activity Report.

Nu, nu a uitat nici de mediul academic și de aceea există Academic Google sau Google Scholar.

Probabil nu ar trebui să mai menționez, dar dăm Cezarului ce-i al Cezarului: arhicunoscutul browser lansat în 2008 – Google Chrome.

Există și sistemul de operare Chrome pentru laptopuri și cel Android pentru dispozitivele mobile.

În industria auto, Google s-a extins cu Android Auto și nu a uitat nici de televiziune: Google TV.

Pentru aplicațiile digitale ce au la bază sistemul de operare Android, a fost înființat - tot în 2008 – Google Play.

În final (nu pentru ei, ci pentru acest articol), Google se implică și în generarea de energie curată – Google Energy, în inteligența artificială, în crearea de baloane stratosferice pentru a furniza servicii de Internet în zonele îndepărtate ale lumii și continuă să-și dezvolte portofoliu tehnologiei și al științei.

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale