Loader ALSTEN SOFT

8 greșeli comune în SEO (pe care și tu le faci)

8 greșeli comune în SEO (pe care și tu le faci)

Ghidul perfect nu există. Data viitoare când citești sau auzi  „The ultimate guide to SEO (Search Engine Optimization)” amintește-ți că NU vei găsi ceea ce ți se promite. Articolul, ghidul sau video-ul chiar s-ar putea să-ți ofere informații valoroase, dar conținutul nu va fi exhaustiv.

Îți spunem asta nu pentru că vrem să fim răi sau să-ți distrugem speranțele. Nici Google nu intenționează, însă mereu va schimba algoritmii în numele Relevanței, al Calității și al Experienței cât mai plăcute oferite utilizatorului.

... indiferent cum definești „plăcut” în contextul dat.

Poate nu există un ghid complet și nemuritor despre SEO, dar există conținut video, audio și scris despre cum poți evita greșelile (mai ales cele comune) atunci când îți optimizezi site-ul pe Google.

Ca întotdeauna, ne pasă de munca pe care antreprenorii sau creatorii de conținut o depun în mediul online, astfel încât, pentru a nu deveni un adept al personajului Sisif, îți vom prezenta 10 greșeli pe care să le eviți.

P.S. Înainte de a începe, nu uita că și noi facem greșeli. Tocmai acest lucru ne oferă oportunitatea să fim mai buni în web development și în crearea aplicațiilor web complexe. Fiecare greșeală dintre cele 8 privește-o ca pe un mod de a progresa, nu pentru a te critica. Unde întâmpini dificultăți, scrie-ne la adresa de e-mail office@alstensoft.ro sau vizitează Pagina de Contact Alsten Soft.

 

1. Alegerea greșită a cuvintelor cheie

O greșeală frecvent întâlnită este cea de neglijare a preferințelor motorului de căutare și a utilizatorilor referitor la cuvintele cheie.

Poți avea o descriere a produselor și/sau a serviciilor extrem de atractivă, însă dacă nu iei în considerare și termenii/cuvintele utilizate de potențialii tăi clienții, munca ta va fi parțial neglijată.

Înainte de a începe optimizarea, chiar și crearea conținutului, notează-ți în program timpul pentru cercetare. Cel în care vei căuta cuvinte cheie adecvate site-ului/articolului tău.

Folosește unelte precum: Google AdWords KeywordPlanner, Google Trends, SEMrush și Moz Keyword Explorer. Te vor ajuta enorm pentru a evita să faci o muncă pe care nimeni nu o va găsi.

 

2. Publicarea unui conținut mai puțin original

A fost o dată ca niciodată un timp în care dublicare conținutului era o practică frecvent întâlnită.  Da, autorul conținutului nu era același cu deținătorul site-ului. Mediul online nu este unul total reglementat (și există avantaje), astfel noțiunea de plagiat devină străină pentru unii.

Totuși, Goolge are grijă de acești „infractori digitali” și se asigură ca site-ul respectiv să fie declasat. Adică „împins” în spatele rezultatelor afișate utilizatorilor. Evită să copiezi munca celorlalți creatori digitali. Inspirație, da. Plagiat, nu.

 

3. Lipsa legăturilor interne

Pe măsură ce conținutul website-ului tău se dezvoltă, va trebui să construiești legături între articole și pagini.

Construirea acestei structuri este trecută de multe ori cu vederea fie din comoditate, fie din lipsa experienței.

Printre avantaje se enumeră:

- Eviți „izolarea” paginilor sau a conținutului creat.

- Prin crearea link-urilor către alte pagini proprii creezi „autoritate” fiecărei părți din site.

- La finalul unui articol sau a vizitării unei pagini, oferi în continuare content interactiv, astfel încât utilizatorul va rămâne mai mult timp pe site.

      

    4.Nu completezi Meta titlul (Title Tags) și Meta descrierea (Meta Description)

În SEO, completarea meta titlului sau a meta descrierii pare un pas imposibil de evitat. Cu toate acestea se întâmplă sau pur și simplu crezi că nu îți va influența optimizarea.

Tot la categoria tag-uri se regăsește o altă greșeală tehnică: necompletarea image tags și a celorlalte spații de descriere a unei imagini. Prin astfel de descrieri, imaginile îți pot fi „citite” de Google, iar asta te va ajuta la o mai bună indexare.

 

5. Următoarea greșeală SEO pe care o faci este atunci când ...

... nu efectuezi periodic un audit al website-ului.

Un audit al site-ului te va ajuta să descoperi:

- Conținutul care se repetă

- Link-urile care nu mai funcționează

- Viteza redusă de încărcare a paginilor web

- Meta tag-uri neoptimizate

Sunt doar câteva exemple. Pentru un audit complet al site-ului web sau al magazinului online ne poți contacta aici. Chiar!!! Ți-am spus că acesta va fi efectuat gratuit?

 

    6. Nu investești în experiența mobile-friendly a utilizatorilor

SEO nu este doar despre conținut și cuvinte cheie. Se referă de asemenea și la calitatea site-ului tău. Asta înseamnă și o bună optimizare pe dispozitivele mobile – varianta cea mai utilizată astăzi.

Motoarele de căutare pot identifica cu ușurință site-urile care nu „empatizează” cu dispozitivele mobile.

Pentru a identifica probleme poți folosi unelte precum GT Metrix, poți verifica serviciile noastre sau la fel de rapid, ne poți trimite un mesaj.

 

      7. Nu folosești puterea influencerilor din social media

La punctul 6 ai aflat faptul că SEO nu înseamnă doar conținut și cuvinte cheie, însă SEO nu înseamnă nici să stai doar în „propria casă”. În cazul acesta: pe platforme precum Wordpress sau plugin-uri precum Yoast.

Ai nevoie și de SEO off-page, adică legături create în exteriorul site-ului. Ar trebui să facă parte din strategia ta de optimizare.

De exemplu, atunci când articolul tău va fi inclus în postarea unui creator de conținut cu o audiență la fel sau chiar mai mare decât a ta, atât motorul de căutare, cât și publicul țintă vor observa prezența site-ului și a conținutului tău.

Îndeplinirea acestui pas îți va aduce în principal credibilitate și dezvoltare a audienței.

 

      8. Ești artist și uiți de matematică

Ai îndeplinit cele 7 puncte de mai sus. Ce urmează?

ANALIZAREA eforturilor tale de optimizare. Asemeni auditului periodic (care te va ajuta să determini erorile), analizarea rezultatelor te va ajuta să observi impactul acestor rectificări.

Google Analytics și Google Webmaster sunt două unelte care te vor ajuta să măsori performanțele site-ului și optimizării efectuate. Având date, poți fi sigur dacă munca ta are sau nu un impact, unde ar trebui să aduci îmbunătățiri sau dacă ar trebui să schimbi strategia.

 

Înainte de final, ultima dată am vorbit despre Ce este un motor de căutare și ce înseamnă Google după 21 de ani. Verifică ce am pregătit pentru tine și s-ar putea să găsești ceva interesant.

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale