Loader ALSTEN SOFT

5 cărți pentru Antreprenorii Digitali

5 cărți pentru Antreprenorii Digitali

Nu confunda educația cu școala. 

Ce înseamnă pentru tine antreprenor? Evită să folosești Google, Dex sau alte surse care îți trec acum prin minte. Uite un răspuns pe care l-am primit direct de la un antreprenor cu peste 10 ani de experiență: Antreprenorul îl poți asocia fără îndoială cu "A FACE".

Pornind de la acest "A face" am crescut cu ideea că cei ce urmează calea antreprenoriatului, fie sunt înzestrați cu daruri speciale, fie au avut noroc. Poate de aceea antreprenoriatul nu este foarte mult dezvoltat în România.

În ultimii ani, tinerii au importat povești de succes de peste ocean. Astfel au început să înțeleagă că acel "noroc" al băieților deștepți de după anii '90 nu corespunde cu anul 2019. Pe lângă asta acum nu mai putem vorbi de o piață locală (în acest caz, România).

Afacerile încep local și în timp ajung să înregistreze un succes global. Bineînțeles, doar o parte dintre StartUp-uri și ne referim strict la cele cu activitate în mediul online. 

 

Nu mai avem granițe convenționale sau naturale în dezvoltarea afacerilor. Doar granițe mentale.

 

Deținerea capitalului este INSUFICIENTĂ. Atât antreprenorii, cât și echipele lor (cu accent pe antreprenori) sunt nevoite (dacă dorința este absentă) să se auto-educe permanent.

În principal: în domeniile/domeniul lor de activitate.

Secundar: în domenii conexe precum inteligență emoțională, vânzări și marketing.

În 2019 ai acces la cursuri, cărți fizice, electronice și audibook-uri, conținut gratuit în mediul online, conferințe și discuții cu antreprenorii din nișa ta. Ce poate fi mai grozav de-atât?!

 

Marii antreprenori învață continuu. Printre altele, citesc extrem de mult.

...iar astăzi vorbim despre 5 cărți atent alese pentru antreprenorii digitali aflați la început de drum sau care vor să cunoască mai mult.

 

1. Esențialismul. Greg McKeown

 

Unul dintre paradoxurile esențialismului este că esențialiștii explorează, de fapt, mai multe opțiuni decât omologii lor neesențialiști.

Zilnic ne confruntăm cu o tonă de lucruri triviale și totuși persistăm în a le da importanță. Există foarte mult zgomot. Mulți oameni care aleg să vorbească despre nimic începând cu umorul lipsit de ... umor până la cei care copiază conținut de pe site-uri cunoscute la nivel global, îl traduc și în final te va ajuta foarte puțin sau deloc pentru că nu-l adaptează nevoilor pieței locale sau tu deja ai aflat informațiile respective.

În final te alegi cu timp mort pe care l-ai fi putut investi în dezvoltarea ta, a echipei și implicit a afacerii. 

Dacă nu știi să definești ce e cel mai important în viața și afacerea ta și cum să-ți dai seama de credibilitatea răspunsului, astfel încât să nu te minți, atunci cartea aceasta este pentru tine.

Nimic motivațional, doar informații practice.

E o carte ce în final îți va oferi un nou mod de gândire, însoțit de claritate în ceea ce îți dorești să întreprinzi.

 

2. Crush It! Why Now is the Time to Cash in your Passion. Gary Vaynerchuck

 

BusinessWeek l-a inclus în Top 20 al celor care constituie un exemplu pentru orice antreprenor.

Gary este unul dintre antreprenorii ce a îmbinat pasiunea cu afacerile și ce îmi place foarte mult este implicarea lui în comunitate și mai ales în comunitatea tinerilor.

În cartea de față abordează un subiect al prezentului: MEDIUL ONLINE și cum ne putem folosi de acesta. Nu vreau să te mint, de aceea îți aduc la cunoștință că o parte dintre informații aparțin trecutului, motivul fiind: carte scrisă în 2009, publicată în limba română în anul 2012, descoperită anul trecut. 

Spre exemplu, el vedea anumite lucruri atunci cânt Facebook era încă un copil, iar "internetul era virgin". Spusele lui. Ceea ce a observat atunci, se întâmplă acum.

Cu toate acestea, el a gândit să transmită un mesaj pentru totdeauna sau cel puțin până când mediul online va cunoaște schimbări masive. Îți propun să citești cartea dacă vrei să îți creezi o imagine de ansamblu asupra puterii mediului online și a modului în care tu poți profita de această oportunitate.

Vei înțelege de ce este important să-ți construiești un brand personal, cum să îmbini modul tău favorit de exprimare (scris, audio, video sau toate trei) cu pasiunea și internetul și de ce sinceritatea și construirea unei tradiții sunt mai importante decât urmărirea câștigului pe termen scurt.

 

3. 4 ore - Săptămâna de lucru. Tim Ferriss

 

Nu cred în 4 ore de lucru pe săptămână, iar în final vei înțelege că nu acesta este subiectul central al cărții.

Cartea se referă la automatizare. Ce anume din afacerea ta poate fi externalizat sau pus pe pilot automat?

Filosofia de viață a acestui milionar, pe care se bazează și cărțile lui, se rezumă la bine-cunoscutul principiu al economistului și sociologului Vlifredo Pareto: 80/20.

80% din consecințe rezultă din 20% din cauze

80% din profiturile unei companii provin din 20% din produse și clienți

Cartea este împărțită în 4 mari categorii: DEAL.

D-definire: ce îl definește pe noul tip de milionar

E-eliminare: mai puțin înseamnă mai mult. Convingere pe care se bazează și cartea "Esențialismul" scrisă de Greg McKeown.

A-automatizare: "cum să-ți externalizezi viața".

L-libertate: retragerea din ceea ce nu te definește.

 

4. Codul Culturii - Secretele grupurilor de mare succes. Daniel Coyle.

Cum poate arăta echipa unei companii în 2019?

O echipă de 5 oameni (mai mulți sau mai puțini), fiecare aflat într-un loc diferit ... al țării sau al lumii.

Unește-i printr-un ideal, o idee la care să aspire întreg grupul. Creează reguli. Nu pentru că așa vrei tu, ci pentru că ei înțeleg că e singurul mijloc prn care pot îndeplini acel ideal.

... și ești pe cale să construiești o cultură susținută nu de câțiva oameni aflați în locuri diferite ale lumii, ci de o familie răspândită în diverse colțuri ale lumii. 

Asta ne prezintă Daniel Coyle prn învățăturile sale din cartea "Codul Culturii". Cum să construim echipe de succes. O carte bazată pe cercetări, cu idei practice.

 

5. Toți marketerii sunt mincinoși spun povești. Seth Godin

Poți avea cel mai bun produs din piață sau să oferi un serviciu excepțional și totuși poți eșua.

De ce?

Pentru că nu ai știut să-l prezinți într-un mod la fel de excepțional. 

Cuvânt cheie: Marketing. Nu vânzări, Marketing. "Talentul de a spune povești". Seth Godin rămâne un geniu și în această carte, la fel ca în celelalte 18 ghiduri despre marketing, povești, triburi și lucruri remarcabile. Ne oferă câteva exemple și îndemnuri despre cum să spunem povești în care atât noi, cât și cei ce o vor auzi, vor crede în ea.

De ce Toți marketerii sunt mincinoși? Te las pe tine să afli.

 

Gata! 5 unelte prin care tu să-ți îmbunătățești abilitățile. Despre esențial și trivial, mediul online, optimizare, secretele grupurilor de mare succes și cum să spui povești. Elemente esențiale oricărui Antreprenor Digital.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, atunci de ce să nu dai un share? Spor la citit! 

 

Categorii

Ultimele postari

Link-uri sociale